Wednesday, September 9, 2009

Orang orang Indonesia dah melampau....!!!!!!!

-Wah wah nampaknya orang orang Indonesia serius nak berperang dengan Malaysia ....dan ada pula dalang di sana yang dok api- apikan suasana supaya rakyat indonesia merasa marah kepada Malaysia . sepatutnya kita orang dan rakyat Malaysia yang semestinya marah kepada rakyat dan pemerintah indonesia yangf berfikir negara ini milik BAPAK mereka...mereka boleh datang dan pergi ikut rasa hati mereka tanpa ikut peraturan negara asing ....mereka fikir mereka boleh buat apa saja di bumi malaysia ini kah?
kita rakyat Malaysia perlu ingat bahawa yang dok menjadi pencuri dan penyangak dan pembunuh di merata tempat di malaysia adalah rakyat indonesia, yang melakukan berbagai kerja haram termasuk ilmu hitam adalah rakyat indonesia ...yang menceroboh masuk dan membina pendudukan haram di malaysia sekarang ini semua nya oleh rakyat indonesia .
yang membawa berbagai penyakit ke dalam negara ni pun adalah rakyat indonesia .

dan yang paling besar berdosa adalah rakyat indonesia yang masih berada di Malaysia secara haram seramai lebih satu juta orang !!!!
rakyat malaysia haru sedar bahawa negara ini berada di ambang bahaya kerana terlalu banyak rakyat asing yang berada di sini secara haram...!!!!keselamatan negara mungkin tergugat kerana kehadiran mereka ini ...kita tak mengenali danmembari merka izin kepada untuk datang ke sini ..meraka ,asuk secara haram ...tak ikut undang undang .....mereka tak langsung menghiormati peraturan negara orang lain . mereka fikir malaysia adalah negara BAPAK mereka .
oleh yang demikian ...rakyat malaysia seharusnya tidak betrdiam diri tetpi bagun memperjuangkan maruah bangsa dan tanah air dari di hina oleh rakyat indonesia yang nampaknya dahagakan darah....
kita tak perlu takut kerana langkah pertama yang boleh di lakukanm ialah yangkap seluruh rakyat indonesia yang ada di negara ini dan paksa mereka pulang ke negara mereka dan jangan datang datang lagi ke negara ini. kedua : tarik balik semua pelaburan negara Malaysioa di iodonesia ; ketiga :tutup hubungan kerjasama antara kerajaan dan ketiga beri amaran kepada indonesia bahawa Malaysia aklan bertindak balas jika terjadi apa apa keatas rakyat nya di indonesia . dan akhirnya kita hruslah bersedia menghadapi segala rintangan dan hidupkan kembali perjanjian pertyahanan 5 negara dengan Britain , ustralia dan new zealand.
pada pendapat Pak Ngah , Malaysia tak perlu lagi bersifat lembut , tapi hendaklah bertindak balas demi mejaga maruah negara .

3 comments:

  1. dasar manusia tak sedar diri.. dah diberi banyak kelonggaran dalam segala urusan indonesia ke malaysia masih nak melalak macam anjing rakyat indonesia tu.

    patutnya kita biarkan saja aceh dilanda Tsunami tahun lalu..

    ReplyDelete
  2. Salam, kawan sokong pendapat awak, tetapi kadang-kadang silapnya kita juga, orang kita yang tamak haloba nak cari duit mudah, sanggup jadi dalang membawa masuk pendatang asing ini ke Malaysia, terlalu banyak pembelotan dikalangan penguatkuasaan sehingga mereka ini berleluasa di Malaysia. Malaysia perlu tegas macam mana Singapura membenteras puak-puak pendatang haram ke negara mereka.....

    ReplyDelete
  3. terima kasih yang ganbi....pendapat awak betul juga....

    ReplyDelete