Monday, September 14, 2009

RAKYAT INDON HANTAR PULANG RM 10 BILLION SETAHUN !!!!!

Adakah tuan tuan dan puan puan saudara dan saudari rakyat Malaysia tahu yang pekerja pekerja Indonesia yang berada di negara ini menghantar pulang sekitar RM10 billion setiap tahun? ini lah hakikatnya yang saya dapat sumber dari laporan Bank Dunia dimana di sebut secara resmi sebanyak itu di hantar pulang memalui transaksi bank. tetapi laporan itu juga menyebut terdapat sekitar 10% tambahan jika di hitung pulak kiriman secara illegal atau pun secara kiriman tangan ke tangan atau orang tengah.
terkejut beruk saya di buat nya melihat angka sebasar itu yang mengalir dari negara ini ke Indonesia . tapi apa kah yang kita dapat dari mereka? kita di katakan sebagai Malingsia !!!...maling membawa erti pencuri!!!
mari kita renung sejenak siapa antara kita yang menjadi maling ....secara resmi angka rakyat INdonesia yang berada di Malaysia ialah 1.8 juta orang ; tetapi angka tidak resmi berdasarkan pendaratan rakyat negara itu di pantai pantai semenanjung serta di sabah dan sarawak , jumlah nya telah melampaui 3 juta orang. jadi sejumlah dua juta orang adalah pendatang haram!!!!!!!mereke ini telah mencuri masuk ke malaysia secara haram tanpa dokumen sah . mereka inilah yang bekerja sebagai buruh dan pembantu rumah illegal. mereka mencuri masuk dan setuiap bulan menghantar dana pulang ke indonesia secara haram ...dalam erti kata yang lain....mereka inilah yang boleh di tafsirkan sebagai pencuri atau maling . kebanyakan mereka juga oleh kerana susah mendapat pekerjaan kerana tiada dokumen sah ...melakukan kerja kerja jenayah seperti merompak, meragut , mencuri, pecah rumah dan yang baik sekali menjadi samseng di kawasan kawasan tertentu.
lihatlah laporan akhbar , ada laporan yang menyatakan rakyat indonesia adalah jumlah yang terbayak di dalam penjara - penjara Malaysia . oleh itu tidak benarkah jika orang Indonesia itu adalah maling dalam erti kata yang sebenarnya !!!!!kita boleh banding kan jumlah rakyat Malaysia di dalam poenjara Indonesia ? saya tak dengar pun adad ....mungkin ada dua atu tiga.....tetapi mereka ada beribu di dalam penjara Malaysia ....!!!!!adakah kita juga masih di lemparkan kata kata kesat seperti maling sedangkan warga negara mereka mengaut berbilin ringgit setiap tahun tanpa perlu menbayar hasil pendapatan kepada kerajaan Malaysia. Kerajaan Malaysia sepaptutunya menganakan cukai keatas pendapatan mereka mereka ini. jangan dibiarkan begitu saja. masalah nya ialah kita terlalu berlembut di dalam hubungan dengan warga Indonesia sampai ada yang sanggup menhatakan bangsa resumpun ...walhal kita tidak ada kena mengana dengan Indonesia . Niat engson matakaji semar ni seng !!!!!

No comments:

Post a Comment