Tuesday, November 10, 2009

MENGAPA ANWAR NAIK ANGIN ?

Semalam dalam laporan astro awani, Anwar marah marah kepada beberapa pemimpin PKR yang dikatakan tidak lagi setia dan yakin dengan perjuangan parti supaya meninggalkan PKR . ini lah pertama kali Anwar cakap macam tu , dulu dia suruh orang orang tu supaya bersabar contohnya Zulkifli Nordin MP Kulim Bandar Baru yang nampaknya sudah mula menyokong UMNO. Ada beberapa orang lagi wakil rakyat PKR yang di laporkasn sudah mula goyang dengan PKR dan kepimpinan nya kerana melihat 3A terlalu berkuasa dalam parti.
Anwar sebagai penasihat parti dah nampak macam presiden , Wan Azozah - presiden parti nampak macam tunggul saja buat bodoh kerana takut sama Anwar dan Azmin.
orang orang lain dalam PKR tak berani masuk campur kecuali Jeffry Kitingan yang cabar , itu pun kerana dia marah Anwar tak,lantik dia sebagai ketua perhubungan Sabah. kata Jeffry, kalau dia keluar parti PKR semua pengikut nya akan turut sama keluar PKR dan ini mingkin akan berlaku kerana Jeffery sedang berbincang dengan abang nya Pairin untuk kembali semula ke PBS. kalau ini berlaku , PKR akan berkubur di Sabah.
PKR di Sarawak pun menghadapi masalah , ramai ahli yang tak suka ketua yang di lantik oleh Anwar, geng geng dayak dah mula marah dan ancam nak masuk parti komponen BN, kalau ini juga berlaku di Sarawak, nampaknya kubur kedua PKR adalah di Sarawak. maka harapan Anwar nak jadi PM mungkin tak akan tercapai kerana tak mungkin dia boleh mendapat sokongan besar dari sabah dan sarawak . di semenanjung tak boleh di harapkan sangat , anwar tahu hal ini kerana ramai yang bercita cita nak jadi PM termasuk haji Hadi sendiri , Hassan Ali pun nak cuba nasib juga. Inrahim Ali dah siang siang kata , dia akan cabar Anwar kalau Anwar nak jadi PM kerana dia kata dia juga layak kerana dia juga ada ijazah. duia juga pernah masuk ISA dan tak lari bila nak kena tangkap, tapi Anwar lari dengan VW nya .
jadi nampaknya Anwar dah mula sadar yang dalam PKR sekarang adalah manusia yang masih berbudaya UMNO. mereka tak cukup makan , mereka dah mula tuntut janji, rakyat juga telah bengang dengan wakil rakyat PKR, nampaknya PEU 13 tak akana memuhak kepada PKR lagi, konon kata tok nujum dari berbagai universiti. Ini kah yang buat Anwar marah ....alkisah nya macam tu lah.....wakhasil ....korek kubur lagi lah di semenanjung .

No comments:

Post a Comment